reklama

Vrať se kam patříš Slováčku,už je vás tu hodně...

Tieto slová som vyfasoval minule ,keď som sedel v parku na Moravskom námestí v Brne,kde som si vychutnával príjemné chvílky letného večerného Brnenského šumu spolu s mojou kamarátkou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Som Slovák žijúci v Brne.Nebývam tu veľmi dlho,no už som stihol byť aj dva krát poslaný naspäť na Slovenkso,odkiaľ som prišiel.

Úprimne,aj keď viem,že týchto ľudí nie je veľa a spomínané osoby už asi v živote neuvidím ,stále mi to vŕta hlavou.V ten deň som po preslove asi tak 50-ročnej pani celkom stratil náladu.V jej "príhovore" ,okrem zmieneného výroku,bola aj rada mojej kamarátke(Moraváčke): "Radšej sa nezahadzuj s nejakým Slovákom.Drž sa radšej od nich ďalej ,lebo Slovák ťa ošklbe o všetko a nakoniec ho budeš ešte prosiť ".Vety boli trochu nezrozuzmiteľné,no obsah som pochopil celkom jasne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Česi a Moraváci (pozn.Moraváci sa od Čechov líšia trochu v mentalite.Všeobecne sú priateľskejší a menej nadradení,ako Česi) začali zaraďovať Slovákov,s ktorými ešte pred 12 rokmi žili v jednom štáte,do jednej skupiny s Ukrajincami,Vietnamcami etc..Nič proti týmto národnostiam,ale s Čechmi a ešte viac s Moravou máme spoločnú bohatú históriu a spoločné športové úspechy ,ktoré sa rozdelením štátov nedajú zatratiť!

Začal som nad tým premýšlať a pátrať prečo práve mne-Slovákovi,vlastne Čechoslovákovi,ako sa hrdo nazývam(narodil som sa predsa v Česko-Slovensku a som zo Záhoria,ktoré susedí s Moravou a naše nárečie je zmes Češtiny a Slovenčiny),ktorý nikdy nerobil rozdiely medzi Českom a Slovenskom bol takto počastovaný?!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možnože som naivný a myslím si,že Slovensko a Česko,pretože sú si veľmi blízko i jazykom i históriou, sa nachádzajú na jednej úrovni.No tento fakt sa asi zmenil hneď po roztrhnutí ČSFR k 1.1.1993. A momentálny kurz slovenskej voči českej korune(cca 1,3) to iba potvrdzuje.

Pravda je,že čím ďalej-tým viac ľudí (tak ako ja napríklad) odchádzajú do Čiech za prácou a vyššou životnou úrovňou.No a miestni obyvatelia už začínajú byť presýtení "bratmi" Slovákmi.Napomáha k tomu aj frustrácia z nedostatku práce,a fakt,že aj keď sa nejaká tá príležitosť naskytne,daná pozícia može byť jednoducho obsadená cudzincom(najčastejšie Slovákom).A z tohto dovodu nás obyvatelia ČR zaraďujú do "Ukrajinsko-Vietnamskej" skupiny.No a v neposlednom rade migrácia našich čiernych spoluobčanov-cigánov,ktorá úsmev českého obyvaťeľa pri pohľade na Slovenskú vlajku neposilní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je mi to veľmi ľúto,že len pár rokov po rozdelení začíname považovať jeden druhého a druhý prvého,ako úhlavného soka č.1

Nechcem polemizovať,či to bol správny krok alebo nie.Ani nechcem nabádať k opätovnému zjednoteniu sa.Len by som chcel,aby sa vzťahy a cesty Slovákov a Čechov nerozchádzali a nebledli.Aby sme si mi i ďaľšie generácie vždy uvedomovali,že sme kedysi boli jeden národ a že v Európe nie je bližší národ Slovenskému,ako národ Český a že nieto bližšieho národu Českému,ako Slovenský!!!  

Daniel Zaiček

Daniel Zaiček

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Když už člověk jednou je,tak má koukat,aby byl.A když kouká,aby byl,a je,tak má být to,co je,a nemá být to,co není,jak tomu v mnoha případech je.(Jan Werich) Zoznam autorových rubrík:  VerejnéSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu